سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی به وان ترکیه ویژه ۲۷ شهریور

سایت آفکادو

بلوار مدرس
بدون رای
00

توضیحات تکمیلی

شهر وان ترکیه

شهر وان یکی از زیبا ترین شهر های کشور ترکیه است. این شهر که دارای زیبایی های فراوان می باشد مقصد مناسبی برای توریست ها و افرادی که به سفر علاقه دارند مناسب است. در ای بخش برخی از مناطق توریستی شهر زیبای وان را معرفی و بررسی می کنیم.

دریاچه وان

دریاچه وان بزرگ‌ ترین دریاچه طبیعی کشور ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه بوده و دارای زیبایی‌های بی‌نظیری است ; تا حدی که این دریاچه به نماد شهر تبدیل شده است. دریاچه ای به شکل مثلث، با آب شور که برای آشامیدن و کشاورزی مناسب نیست. در دریاچه وان می توانید شنا، قایق‌سواری و یا ماهیگیری کنید. فاصله این دریاچه تا مرکز شهر حدودا ۱۰ کیلومتر است و در فصل‌های بهار و تابستان بسیار پر آب بوده و آب و هوای بسیار لذت بخشی دارد.

جزیره آکدامار

جزیره آکدامار، دومین جزیره بزرگ در دریاچه وان، در فاصله سه کیلومتری ساحل واقع شده. این جزیره دارای طبیعتی زیبا همراه با یک کلیسای ارمنی بسیار زیبا و چشمه‌ای جوشان است. دسترسی به این جزیره، از طریق کشتی امکان پذیر است.

کلیسای آکدامار یا کلیسای ارمنی صلیب مقدس

یکی از مهم‌ ترین بناهای باستانی ترکیه کلیسای آکدامار "Akdamar Church" است که در ۴۱ کیلومتری شهر وان و در جزیره آکدامار واقع شده است. قدمت این کلیسای زیبا به قرن ۱۰ میلادی بر می‌گردد و به همین دلیل دارای ارزش فرهنگی و باستان‌ شناسی زیادی است. نمای کلیسا بسیار جذاب بوده و بر روی دیوارهایش نیز نقش‌هایی به چشم می خورند که با وجود حمله مغول‌ ها و رخدادهای طبیعی باز هم آسیبی به آن ها وارد نشده است. این کلیسا در سال ۲۰۰۵ مورد بازسازی قرار گرفته است و توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

موزه وان

موزه ای قدیمی در شهر وان وجود دارد که از دهه ۱۹۷۰ میلادی آغاز به فعالیت کرده است و شامل دو سالن باستان شناسی و قوم نگاری است. چندین سنگ قبر در این موزه به چشم می‌خورند که به شکل قوچ یا گوسفند هستند و قدمتشان به آق قویونلوها و قراقویونلوها بر می‌گردد. در قسمت پایینی موزه، طلا و جواهرات اورارتویی و آثار برنزی و ظروف سرامیکی و در قسمت بالایی نیز ظروف سفالی، سکه‌‌های تاریخی و نسخه‌‌های خطی نگهداری می‌شوند.
 

نظرات و دیدگاه ها

شما نیز می توانید امتیاز دهید
شما هم می توانید در مورد این سرویس نظر دهیدنظر خود را بنویسید
اولین دیدگاه را شما ثبت کنید، اولین ها موفق ترند!

تخفیف های مرتبط

تمام شد
تور کمپ ساحلی و تنگه نوردی

تور کمپ ساحلی و تنگه نوردی

باشگاه کوهنوردی آذرخش داراب

اطلاعات بیشتر...
280,000
تمام شد
تور یکروزه تنگ گمبیل

تور یکروزه تنگ گمبیل

آژانس هواپیمایی سفرهای آخر هفته

اطلاعات بیشتر...