لذت شنای تفریحی و طراوت روح و بدن در استخر انقلاب

مجموعه ورزشی انقلاب

چمران
16 خریدبدون رای
00

توضیحات کوتاه

استخر انقلاب شیراز یکی از بهترین استخر های شیراز می باشد. بلیط های استخر انقلاب را می توانید در سایت تخفیف آفکادو خریداری کنید

توضیحات تکمیلی

رزرو استخر های شیراز در سایت تخفیف آفکادو

شنا ، مهارت یا ورزش شناور ماندن و حرکت، درون آب است. شنا کردن به معنی حرکت انسان ، حیوانات بدون هر گونه کمک خارجی درون آب می باشد. آموختن شنا، علاوه بر تقویت جسم، در مواقع اضطراری و افتادن ناگهانی درون آب، زندگی انسان را همیشه نجات خواهد داد. جالب است بدانید که بسیاری از حیوانات، هنگام تولد و به طور غریزی، قادر به شنا کردن هستند؛ اما انسان باید شنا کردن را یاد بگیرد!

استخر های شیراز

شیراز دارای استخر های بسیار زیادی می باشد که برخی از بهترین های آنها را می توانید در سایت تخفیف آفکادو مشاهده کنید. استخر اقلاب شیراز یکی از آنهاست

استخر انقلاب شیراز

استخر انقلاب یکی از بهترین استخر های شیراز است که از نظافت بسیار بالایی برخوردار است. استخر انقلاب مخصوص آقایان در روز های زوج و بانوان در روز های فرد می باشد.

تاریخچه شنا در جهان

شواهد باستان شناسی نشان می دهند که قدمت شنا و شنا کردن به 2500 سال قبل از میلاد در تمدن مصر و بعد از آن در تمدن های آشور و یونان و روم باستان باز می گردد. آنچه از گذشته آموزش شنا می دانیم بر اساس یافته هایی است که از «حروف تصویری» هیروگلیف مصریان به دست آورده ایم. یونانی های باستان و رومی ها شنا را جزو برنامه های مهم آموزش نظامی خود قرار داده بودند، و مانند الفبا یکی از مواد درسی در آموزش مردان بوده است. شنا در شرق به قرن اول قبل از میلاد باز می گردد. ژاپن جایی است که شواهد و مدارکی از مسابقات شنا در آن وجود دارد. در قرن هفدهم به دستور رسمی حکومتی شنا به صورت اجباری در مدارس تدریس می شد.

 

مسابقات سازمان یافته شنا در قرن 19 میلادی قبل از ورود ژاپن به دنیای غرب شکل گرفت. از قرار معلوم مردم ساحل نشین اقیانوس آرام، به کودکان هنگامی که به راه می افتادند یا حتی پیش تر شنا می آموختند. نشانه هایی از مسابقات گاه و بی گاه میان مردم یونان باستان وجود دارد و همچنین یکی از بوکسورهای معروف یونان شنا را به عنوان تمرین در برنامه ورزشی خود گنجانیده بود. رومی ها اولین استخرهای شنا را بنا کردند و گفته می شود که در سدهٔ یکم پیش از میلاد گایوس ماسناسرایزن سیاسی سزار آگوست رومی، نخستین استخر آب گرم را ساخت.

بعضی ها عدم تمایل داشتن اروپائیان به شنا را در سده ها و بلکه دهه های میانه ترس آن ها از گسترش سریع و سرایت عفونت و بیماری های مسری می دانند از طرف دیگر شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد در سواحل بریتانیای کبیر در اواخر قرن 17 میلادی از شنا در آب به عنوان وسیله ای برای درمان هم استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که تا پیش از قرن نوزدهم شنا به عنوان تفریح و ورزش در میان مردم هیچگونه جایگاهی پیدا نکرد! زمانی که نخستین سازمان شنا در سال 1837 تأسیس شد و پا به عرصه گذاشت، در پایتخت بریتانیا (یعنی لندن)، 6 استخر سر پوشیده وجود داشته است که مجهز به تخته شیرجه هم بوده اند. در سال 1846 اولین مسابقه شنا در مسافت 440 یارد در استرالیا بر پا شد که بعد از آن هر ساله نیز به اجرا در آمد. باشگاه شنای «متروپولیتین» لندن در سال 1869 تأسیس شد که بعدها به انجمن شنای غیر حرفه ای تغییر نام پیدا کردکه در واقع هیئت رئیسه شنای غیر حرفه ای بریتانیا هم بود! فدراسیون های ملی شنا در چندین کشور اروپایی در سال 1882 تا 1889 شکل گرفتند!

شما همراهان همیشگی آفکادو می تونید با یه تخفیف حسابی از امکانات این مجموعه استفاده کنید!

نظرات و دیدگاه ها

شما نیز می توانید امتیاز دهید
شما هم می توانید در مورد این سرویس نظر دهیدنظر خود را بنویسید
اولین دیدگاه را شما ثبت کنید، اولین ها موفق ترند!

تخفیف های مرتبط

300,000150,000
1,800,0001,300,000
17%تخفیف
360,000300,000
2,500,0002,000,000